16:26 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق توسعه ملی

از همتی اصرار از دژپسند انکار!
نماد برتر - وزیر اقتصاد معتقد است با انتشار اوراق و خصوصی سازی نه تنها تورم و نقدینگی را کنترل کرده است بلکه حقوق‌ها را نیز از این محل پرداخته؛ درحالیکه شواهد از سوی مقامات بانکی این اظهارات را تایید نمی‌کند.
کاهش 21 میلیارد دلاری وام های خارجی ایران
نماد برتر - از مجموع بیش از ۱۱۴ میلیارد دلار قرارداد عاملیت ارزی صندوق توسعه ملی جهت تامین مالی طرح های مشمول، حدود ۲۱ میلیارد دلار پرداخت قطعی صورت گرفته است.
درخواست تعیین تکلیف سریع تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها توسط صندوق توسعه
نماد برتر- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عدم توجه دولت به توسعه ظرفیت‌های پتروپالایشگاهی گفت: صندوق توسعه باید زودتر تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها را تعیین تکلیف کند.
تحقق ۸۷ درصد بودجه با درآمد ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومانی و فروش سهام + جدول
نماد برتر- ۸۶ درصد از بودجه در ۹ ماه سال محقق شد و دولت ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومان از فروش نفت و گاز و ۲۵.۳ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی درآمد کسب کرد
کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها در اصلاحیه بودجه
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع و هزینه‌کاهش یافت.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود روند معاملات بورس
نماد برتر- بهمن عبدالهی گفت: عدم اظهارنظرهای غیرکارشناسی، جلوگیری از ایجاد جو در نرخ ارز، تحقق وعده‌های مطرح شده برای واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و خودداری از اقدامات سودجویانه توسط حقوقی‌ها فضای بورس را بهبود می‌بخشد و شاهد رشد معاملات خواهیم بود.
توضیح دولت درباره اصلاح لایحه بودجه و کاهش ۳۴ هزار میلیارد تومان کسری
نماد برتر- دولت درباره اصلاحات مربوط به لایحه بودجه سال آینده در سه محور توضیح داد و از کاهش ۳۴ هزار میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی بودجه خبر داد .
شورای عالی بورس مجوز خرید سهام عدالت توسط هلدینگ‌های بزرگ را صادر کرد
نماد برتر- مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی از ابلاغ مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید سهام عدالت توسط نهادها و هلدینگ‌های بزرگ خبر داد و گفت: این مصوبه به زودی عملیاتی می‌شود.
راه‌اندازی ۵ هزار مگاوات نیروگاه در دنیا توسط مپنا / مانع سهام ۲۰ درصدی دولت
نماد برتر- مدیرعامل مپنا با اعلام ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه در کشور‌های مختلف دنیا، گفت: با تعلق بیش از ۲۰ درصد سهام به دولت، یک سنت هم از صندوق توسعه ملی به این شرکت داده نشده است.
تصمیمات جدید شورای عالی بورس سبب مهار هیجانات بازار شد
نماد برتر- همایون دارابی گفت: بازار وارد مرحله هیجان فروش شده بود که با تصمیمات اخیر شورای عالی بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان، مهار شد.
تأمین اعتبار راه‌آهن شرق با ورود به بازارسرمایه
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی علت تاخیر در اجرای ابر پروژه راه آهن محور شرق را عملی نشدن فاینانس خارجی آن به دلیل تحریم‌ها دانست و گفت: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، قرار شد تأمین اعتبار آن با ورود به بازار سرمایه و بورس باشد.
تحلیل رئیس اسبق ایمیدرو درباره دو ابهام طرح جامع فولاد
نماد برتر- رئیس اسبق ایمیدرو ، تحقق رشد تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست و دو ابهام طرح جامع فولاد را بررسی کرد .
هشت مصوبه مهم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار
نماد برتر- در جلسه امروز، جمعه هفدهم بهمن ماه ۹۹، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور روان سازی و تعدیل معاملات در بازار سرمایه، هشت بند را به تصویب رساند.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دو سقف و دو زمانه شد / رشد ۳۸ درصدی منابع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق از دو سقفی و دو زمانه بودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: منابع عمومی دولت با رشد ۳۸ درصدی به ۱.۱ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
کمک های بی دریغ دکتر دهقان برای حفظ صیانت از سهامداران قابل تامل است
نماد برتر- فارغ از تجربه و تحصیلاتی که دکتر دهقان دهنوی دارند باید گفت کمک های بی دریغ ایشان در زمینه انتقال منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار کاملا بازار سرمایه را از شرایط سختی نجات داد.